Raad van bestuur

De raad van bestuur stelt het beleid van Livio vast en is eindverantwoordelijk voor de gehele organisatie.
Livio kent een collegiaal tweehoofdige raad van bestuur. Met ingang van 16 oktober 2022 is Lex Smetsers toegetreden tot de raad van bestuur van Livio. Hij vervult de rol van voorzitter. Anneke Morsink is daarnaast sinds 15 februari 2024 lid van de raad van bestuur. 
Livio vindt regionale samenwerking van groot belang en de raad van bestuur draagt hier dan ook actief aan bij.  
U kunt de raad van bestuur op werkdagen bereiken via het bestuurssecretariaat via telefoonnummer 053 4602102 of via het e-mailadres: bestuurssecretariaat@livio.nl.

Bezoldiging Raad van Bestuur
De bezoldiging van de leden van de Raad van Bestuur is in lijn met de Wet Normering Topinkomens (WNT). Ten aanzien van de onkostenvergoeding is elk lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor de juiste fiscale verantwoording en geldt het volgende in mei 2025 vastgestelde beleid onkostenvergoeding voor de raad van bestuur. Conform dit beleid wordt jaarlijks zowel via de jaarverantwoording als via de website een overzicht van de onkostenvergoeding openbaar gemaakt.  Dit overzicht wordt conform de Governance Code zorg 2022 gespecificeerd naar vaste onkostenvergoedingen, reis en verblijfskosten, opleidingskosten, representatiekosten en overige onkosten.
Betaalde of onbetaalde nevenfuncties
Voor iedere betaalde of onbetaalde nevenfunctie, die een lid van de Raad van Bestuur tijdens zijn lidmaatschap van de Raad van Bestuur aangaat, wordt voorafgaand toestemming aan de Raad van Toezicht gevraagd. Door de Raad van Toezicht wordt alleen toestemming verleend, als er geen belangentegenstelling is en als het tijdsbeslag van de nevenfunctie niet zodanig is dat het uitoefenen van de bestuursfunctie daardoor belemmerd wordt.

Raad van toezicht

​​​​​​​​​​​​​​De raad van toezicht van Livio bestaat uit zes leden die worden benoemd voor een periode van vier jaar.
De raad van toezicht
  • Mevrouw D. Pronk (voorzitter)​
  • De heer M. El Hamdaoui (vice-voorzitter)
  • Mevrouw R. Stegehuis
  • Mevrouw L. Oudenhoven
  • De heer G. Epema
  • De heer O. Ros 

De raad van t​​oezicht kent drie interne commissies:

Audit commissie

  • De heer G. Epema​ (voorzitter)
  • De heer O. Ros (lid)​

Remuneratie & governance commissie
  • ​Mevrouw D. Pronk (lid)
  • De heer M. El Hamdaoui (voorzitter)

Commissie kwaliteit & veiligheid
  • Mevrouw L. Oudenhoven (voorzitter)
  • Mevrouw R. Stegehuis (lid)

Jaarverslagen raad van toezicht

Bekijk hieronder de jaarverslagen van de raad van toezicht.